MWC: Verdens største mobilmesse

Mobile World Congress samler hvert år op mod 100.000 mobilentusiaster fra hele branchen i Barcelona. Der er altid masser af inspiration at hente for virksomheder og organisationer, som kan få et indtryk af, hvad der kommer til at ske i deres branche.
Ditte Due Mortensen

Ditte Due Mortensen

24. marts 2015

Hvert år mødes gadget-aficionados og tech-journalister fra hele verden i Barcelona til Mobile World Congress (MWC) for at være de første til at opleve det næste nye inden for især forbrugerelektronik. I år hedder temaet på Mobile World Congress ‘Edge of Innovation’ og handler blandt andet om 5G, sikkerhed og konnektivitet gennem wearables og Internet of Things.

Trends i markedet
Senior Business Development Manager i TDC, Casper Rom Johnsen, var med til Mobile World Congress 2015, der løb af stablen 2.-25. marts i den catalonske hovedstad. Ifølge ham var der i år en del interessante nyheder inden for sikkerhed og digitalisering.

– Krypteret tale og data på mobiltelefonen er jo noget, der er rigtig stor fokus på fra vores erhvervskunder, som sætter sikkerhed højt, fortæller Casper Rom Johnsen. - En anden af de helt store trends på messen var Internet of Things med fokus på smart cities, som handler om at gøre næsten alt i byen levende ved at putte et SIM-kort i det og få en masse information fra det.

Danskere på scenen
Tirsdag eftermiddag gik TDC på scenen ved Mobile World Congress for – sammen med Huawei – at fortælle, hvordan man snart kan noget, som kun få andre teleselskaber i verden kan præstere.
Man har sat ny fartrekord på mobilnettet og gør nu klar til mere end at fordoble hastigheden i især de større byområder inden sommerferien.

Med helt fremme

Der er mange gode grunde til at deltage i en messe som Mobile World Congress, men Casper Rom Johnsen fortæller, at der særligt er tre gode grunde til at deltage.

  • Hele industrien er repræsenteret, hvilket giver god mulighed for at mødes med relevante leverandører og få en showcase af deres produkter.

  • Man får styr på de vigtigste trends, der rører sig i industrien og en masse god inspiration med hjem i bagagen. På den måde er man med helt fremme, når det gælder buzzwords i industrien.

  • Det giver mulighed for at mødes med andre, der har samme eller lignende udfordringer som dig og oprette forums, hvor man kan diskutere og blive klogere.