Hvordan finder I den rigtige it- og telefoniløsning?

68 % af alle it-ansvarlige* i danske virksomheder har svært ved at gennemskue de it- og teleløsninger, der er i markedet. For AVN Gruppen, Solitwork og Jydsk Tagteknik handlede det om at finde de produkter, der bedst kunne understøtte interne omstruktureringer og et fokus på vækst.
Ditte Due Mortensen

Ditte Due Mortensen

14. marts 2014

Man skal have tungen lige i munden, når man bevæger sig ud i en research efter nye telefoniløsninger. Nedenfor kan du læse, hvordan tre forskellige danske virksomheder fandt vej gennem produkt-junglen.
En gennemskuelig, enkel og økonomisk løsning søges
Livsnerven i Solitwork, der arbejder med Business Intelligence, er kommunikation – både den interne og den eksterne. Firmaet var derfor i markedet efter en løsning, der skulle øge effektiviteten, være økonomisk fornuftig og samtidig være fremtidssikret.

”Vi havde blandt andet en række forskellige telefoniabonnementstyper, og der var ingen sammenhæng mellem vores hovednummer og vores mobiltelefoner. Så vi havde brug for en løsning, der kunne give os en meget mere professionel platform for telefoni,” siger Esben Duedahl, direktør og partner i Solitwork.

Med forskellige telefonabonnementer og dermed meget administration og omkostninger, der vekslede fra måned til måned, gik Esben Duedahl efter en løsning, der kunne ensrette telefoniprodukterne, samtidig med at den understøttede en effektiv intern kommunikation og god kundeservice.

Efter grundig research faldt valget på en komplet løsning, der strømliner telefonsystemet, så kunderne og kolleger altid får fat i den rette person – på baggrund af gennemskuelige abonnementer, der nemt kan skaleres både op og ned.
AVN Gruppen tog udgangspunkt i businesscases og økonomi
For AVN Gruppen var behovet meget tydeligt. Med et omstillingsanlæg, der stod til en udskiftning, skulle der grundlæggende træffes en beslutning om, hvorvidt de skulle investere i deres eget anlæg eller lede efter en mere nutidig løsning.

Med det udgangspunkt udfærdigede Carsten Fischer, virksomhedens it- og økonomidirektør, en række businesscases og beregninger, der sporede ham ind på en løsning, der opfyldte kravene – og samtidig kunne betale sig økonomisk. 

”Vi kunne tjene installationsomkostningerne hjem på tre måneder, så der var nogle massive driftsmæssige besparelser på den valgte løsning,” fortæller Carsten Fischer. 

Den valgte løsning indeholder både det ønskede omstillingssystem og en række andre it-produkter, så virksomheden nu står med en komplet løsning, der opfylder flere behov.

Da Jydsk Tagteknik samlede kundeservicecentret på én lokation
Hvor kundehåndtering tidligere ikke var sat i struktur, samlede Jydsk Tagteknik nu alle opkald og koordinering af medarbejderne i marken ét sted. Derfor var der behov for en løsning, der kunne rumme alle informationerne og sikre en professionel kundeservice.

"Med den nye løsning kan vi se, om vores konsulenter og håndværkere er ledige, eller om vi skal tage imod besked og sørge for, at der bliver vendt tilbage," fortæller Tina Bundsgaard, Kundeservicekoordinator. Den valgte løsning indeholder en intuitiv brugergrænseflade, der gør det nemt at levere god kundeservice. På skærmen kan medarbejderen se kundens informationer, allerede inden telefonen bliver taget – og det er også nemt at se, om den konsulent eller håndværker, kunden gerne vil have fat i, er ledig eller optaget. Det sikrer en professionel håndtering af de kunder, der ringer, og en respekt for medarbejderne, der er på farten.
Vil du vide mere?

Hør direktøren i Solitwork, it- og økonomidirektøren i AVN Gruppen og kundeservicekoordinatoren fra Jydsk Tagteknik fortælle om deres proces her.