Hey små og mellemstore virksomheder!
Hvor digitale er I egentlig?

Alle taler om digitalisering – men hvad er fordelene og hvordan griber man det egentlig an? Danske små og mellemstore virksomheder har et kæmpe potentiale for at høste solide gevinster med mere digitalisering.

Bedre kundeoplevelser, hurtigere produktudvikling og mindre spildtid er blot nogle af de fordele, som små og mellemstore virksomheder (SMV) får ved at omstille sig til mere digital drift. Alligevel er det ifølge Erhvervsministeriet stadig kun cirka hver fjerde virksomhed under hundrede ansatte, der har en høj digitaliseringsgrad.

Hvad står i vejen?

Tid, kompetencer, kapital, manglende overblik og kendskab til mulighederne udgør de værste forhindringer for digitalisering, og gør at mange virksomheder har svært ved at komme godt i gang med mere digitale arbejdsmetoder.

Derfor vælger mange at søge ekstern rådgivning fx hos en samarbejdspartner – især når det gælder digital udvikling. Sammen kortlægger man udfordringerne og finder den løsning, der passer bedst til virksomheden og dens medarbejdere.

Ved fx at udnytte mulighederne fra cloud-løsninger kan SMV få de samme muligheder som de store spillere uden at det kræver tunge investeringer.

VIDSTE DU?

At du stadig kan få 100.000 kr. fra Erhvervsstyrelsens SMV:Digital?

Små og mellemstore virksomheder kan søge om tilskud til digital omstilling på op til 100.000 kr. Pengene skal bruges til uvildige rådgivningsforløb om for at komme godt i gang – fx hos TDC Erhverv.

Læs mere om initiativet og hvordan du ansøger på smvdigital.dk

Få fart på jeres digitale udvikling med disse 5 spørgsmål

Hvor kan I spare tid?

Find ud af hvor digitalisering af arbejdsprocesser kan gøre arbejdet nemmere og mere effektivt– for både kunderne og medarbejdere. Kompliceret administration, bøvlet registrering, besværlig telefonomstilling eller ufleksible arbejdsmuligheder for fx kørende sælgere er typiske eksempler på tidsrøvere. Hav fx som mål at frigøre 30 minutters spildtid pr dag for hver enkelt medarbejder.

Er I en attraktiv arbejdsgiver?

Glade medarbejdere er effektive medarbejdere. Komplicerede og måske manuelle administrative processer og gammel edb dræber arbejdsglæden. En attraktiv arbejdsgiver frigiver sine medarbejder for unødvendige processer og giver dem de bedste muligheder for at balancere arbejde og fritid. Så kan de fokusere deres arbejdstid på at gøre det, de er ansat til – og ikke alt muligt andet.

Skal I med op i skyen?

I dag er der ingen grund til at spilde penge på serverrum i kælderen. Når alle jeres værktøjer og data ligger i skyen, kan I arbejde uanset hvor I er og uanset om I er på pc, mac, tablet eller mobilen. Og I behøver kun betale pr bruger, så det er nemt at skalere op og ned alt efter behov.

Er der styr på sikkerheden?

Sikkerhed er vigtigt for alle. Selv den mindste virus i jeres mails kan koste dyrt, og derfor skal sikkerhed ikke være en tilføjelse, men fundamentet i alle systemer og tjenester – hver gang. Så kig på hvor I kan være udsatte og vælg løsninger, der tænker sikkerheden med.

Får I god vejledning?

Man skal spørge, hvis man er i tvivl. Hos TDC Erhverv har vi mange års erfaring med at hjælpe små og store virksomheder med at forbedre deres hverdag med digitale løsninger. Så om I har brug for råd til konkrete problemstillinger eller vil inspireres af, hvad andre virksomheder gør, er der rigeligt med råd og vejledning at hente hos os. Så bare spørg løs.

TDC Erhverv er med jer hele vejen

Uanset om det handler om internet og wi-fi, telefonløsninger eller effektive samarbejdsværktøjer, står vi klar med løsninger, der øger jeres forretningsmæssig værdi.

I er altid velkomne til at kontakte os, uanset om I står med en konkret problemstilling eller blot vil have en snak om, hvordan vi sammen kan nå jeres digitale potentiale.

Kontakt TDC Erhverv