Top 3 grunde til, at virksomheder ikke flytter deres it i skyen

Når man rykker sin it i skyen, betyder det, at man træder ind i en it-verden baseret på data og fakta. I kan flytte, skifte og implementere hurtigt og effektivt, fordi I får adgang til en helt ny verden af digitale muligheder og værktøjer, der kan være med til at tage jeres forretning til nye højder.

Er I tilbageholdende med at flytte jeres it i skyen? Så er I langt fra de eneste. For selvom fordelene er til at føle på, er der alligevel mange danske virksomheder, der stadig mangler at tage de første skridt på cloud-rejsen. 

Men hvad er egentlig op og ned, når det kommer til it som en cloudbaseret-løsning? 

Det får du svaret på her, hvor vi tager fat i de tre største årsager til, hvorfor virksomheder ikke flytter deres it i skyen. 

1. Det virker uoverskueligt at flytte i skyen

Mange virksomheder har ikke engang det fulde overblik over deres egen infrastruktur, som det er nu - så hvordan pokker skulle de vide, hvor de skulle starte? 

Det kan være svært at vide, hvor man skal begynde, når man som virksomhed står over for at skulle lægge sin it i skyen. Mange tror, at de skal lægge alt i skyen, og så bliver det hurtigt så uoverskueligt, at man mister pusten bare ved tanken. For hvad gemmer der sig egentlig af servere, når man begynder at grave i det man allerede har?

Men ligesom man kan spise en elefant, kan man også lægge sin it i skyen - det handler bare om at gøre det én bid ad gangen. 

Selvom I måske har hørt, at alt it skal i skyen, er det ikke nødvendigvis den rigtige løsning for alle virksomheder. Det handler om at tage ét skridt ad gangen.

Sådan finder I ud af, hvad I bør lægge i skyen:

  • Første skridt på enhver cloud-rejse er at få det fulde overblik over jeres nuværende løsning. Det kan I få med OpsAI-softwaren, der implementeres i jeres infrastruktur og udarbejder en rapport på baggrund af fakta.
  • I rapporten får I skræddersyede anbefalinger til, hvad I bør flytte i skyen, hvad der kan vente, hvad der haster - og ikke haster. 

OpsAI-implementeringen er det første skridt i Cloud Journey fra Cloudeon, hvor I får kortlagt jeres nuværende situation - og finder ud af, hvad jeres næste skridt skal være. 
Med Cloud Journey fra Cloudeon får I de stærkeste eksperter i cloud-transformation med på jeres hold, der hjælper jer med at flytte jeres it i skyen. Her får I professionel hjælp til at finde hoved og hale i det hele, så I kan træffe de sikreste og ikke mindst mest økonomiske valg for jeres virksomhed. 

Bliv klogere på første skridt i jeres rejse mod skyen her → 

2. Det kommer til at koste spidsen af en jetjager

I er bange for, at der bliver gravet så meget frem fra jeres it-gemmere, at processen bliver så uoverskuelig, at I må have hjælp udefra. Og så melder frygten sig: Kommer det til at koste spidsen af en jetjager?
 
Men sandheden er, at det med stor sandsynlighed kan koster jer mere, hvis I ikke gør noget. 
 
Hvis ikke I har fuldstændig styr på jeres servere og it-løsninger, er det muligt, I betaler i dyre domme for servere, der ikke længere har en funktion. I risikerer også, at I overbelaster dem, I rent faktisk bruger. Og det kan hurtigt ende med at blive en dyr fornøjelse. Et mistet overblik har mange konsekvenser: Lige fra penge ud af vinduet til en server, der måske (hvis ikke allerede) lider dødsstødet i form af end of support. 
 
Og her kommer OpsAI igen ind i billedet. OpsAI er en intelligent software, der kan give jer det fulde overblik over virksomhedens it-infrastruktur. Det betyder, at I én gang for alle kan få svar på, hvor jeres styrker og svagheder er i servere og applikationer. 
 
Med OpsAI kan I:
  • Spare op til 30% af jeres it-budget, hvis I følger de anbefalinger, I får fra OpsAI-rapporten
  • Sikre jer, at I træffer de rette beslutninger om, hvad der skal I skyen - og hvad der ikke skal
  • Flytte jeres it i skyen på den smarteste, nemmeste og mest økonomiske måde
  • Sikre jer, at I fremover bevarer overblikket og derfor kan træffe de smarteste beslutninger om jeres it-løsninger

3. Det er ikke en sikker løsning

Hvad sker der, hvis I flytter jeres it i skyen? Betyder det, at I må gå på kompromis med sikkerheden? Hvad sker der med de data, I sender ud? Hvem får adgang til det? Og hvordan sikrer I jer mod datatab?
 
Det er blot nogle af de bekymringer, man som virksomhed kan sidde tilbage med, når man tænker på at flytte it i skyen. 
 
Det er helt naturligt. Men realiteten er, at det er lige omvendt. Der er faktisk sikkerhed at vinde, hvis man flytter dele af eller hele sin virksomhed i skyen. 
 
Som virksomhed får I nemlig adgang til certificeringer, der ville koste jer en formue at anskaffe i jeres eget datacenter. Det betyder, at jeres sikkerhedsløsninger i skyen altid er opdaterede. 
 
Med Cloud Journey kan I flytte jeres it i skyen med maksimal forretningsværdi og minimal risiko

Det behøver ikke at være en uoverkommelig opgave at flytte it i skyen
Hvis man drømmer om at bestige Kilimanjaro, starter man i det små. Og sådan er det også med virksomheders rejse i skyen. Det er en rejse - ikke en spurt. 
 
I behøver ikke at flytte al din it i skyen på én gang, og I behøver heller ikke at gældsætte hele virksomheden for at gøre det. Det er nemlig slet ikke så ressourcekrævende, som I måske tror, at flytte jeres it i skyen. 
 
Med rapporten fra OpsAI får I nogle helt konkrete anbefalinger, men det er helt op til jer at vurdere, hvad I vil rykke på - og hvad der kan vente. Det er også jer, der bestemmer, om I vælger at fortsætte rejsen i skyen, eller om I vil nøjes med rapporten. Uanset står vi klar med hjælp og rådgivning hele vejen.