4 gode råd til firmaets nye teleansvarlige

Er du en af de heldige, der kan opdatere CV’et med titlen som teleansvarlig? Så glæd dig. Nu har du muligheden for både at blive firmaets nye tele-sensei, kollegernes hverdagshelt og chefens stjerne. Og bare rolig, vi har din ryg, hvis det hele bliver for teknisk. 
Uanset om du jublede eller sukkede dybt, da kasketten med ’teleansvarlig’ havnede på dit hoved, er det nu dit ansvar at løfte opgaven. Men fortvivl ej, for her serverer vi tips og tricks til, hvordan du skaffer firmaet den bedste løsning og gør livet lettere for dig selv, dine kollegaer og jeres kunder.

For det første: Dan dig et overblik over, hvad I har
I overraskende mange firmaer findes der ikke et klart overblik over, hvordan telefoniløsningen er bygget op, og hvad den bliver brugt til. Start med at få styr på det basale: Er der tale om en almindelig fastnetløsning? Eller er det IP-telefoni? Hvor mange mobiler er der tilknyttet? Og har I funktioner som kalender og omstilling indbygget i jeres løsning? Forarbejdet er muligvis ikke super-spændende, men det er vigtigt for dit videre arbejde som teleansvarlig.

For det andet: Sæt mål for den gode kundeoplevelse
Hvis kravet til jeres nye løsning er at ”den skal kunne det samme som den gamle”, så er det på tide at skrue op for ambitions-knappen. En rigtig god øvelse er, at I prøver at se jer selv udefra. Hvordan vil I gerne have, at jeres kunder skal opleve jeres forretning? Er firmaet så stort, at der skal være en tast-selv-service til de forskellige afdelinger? Skal kunderne kunne bede om at blive ringet op, når der er en ledig medarbejder? Og skal der være ventemusik? Det er en holdindsats, så inviter dine kollegaer med i jagten på den gode kundeoplevelse.

For det tredje: Gør som Jørgen Clevin
I mange tilfælde vil en fysisk visualisering af et opkald være den helt rigtige løsning. Hvem skal besvare opkaldet? Skal der være en backup? Skal der være telefonsvarer eller en weekendvagt uden for jeres åbningstid? Udgangspunktet bør altid være, at I ikke må miste et eneste opkald, især ikke fordi telefonsystemet er en flaskehals. Det kan være svært at danne sig et overblik og holde styr på de mange løse ender, men en stor planche kan få det hele til at give mening og hænge sammen.

For det fjerde: Den professionelle kunderådgiver er din ven
Medmindre du er født under en helt særlig tele-stjerne, vil du komme til at opleve, at det her med teleløsninger kan blive (for) teknisk tungt og svært at jonglere med. For hvordan er det nu lige med TDC Erhverv One, udlandstelefoni, omstillingsløsninger, puljer af tale og data til mobilbrugerne, og alt det, du endnu ikke ved findes?  Det er TDC Erhvervs’ kunderådgivers fornemmeste opgave at sikre dig den mest intelligente og omkostningsbevidste teleløsning. Så tøv ikke med at ringe til din professionelle makker. 
Skal vi hjælpe dig med at blive en dygtig teleansvarlig?
Hos TDC Erhverv er vi klar til at hjælpe dig i din nye rolle.

Kontakt os på 7070 9090, så finder vi sammen en løsning til jer.