Kurser der inkluderet i et Cloud Academy abonnement
 
1. Kom hurtigt i mål med overholdelse af GDPR

GDPR stiller krav om udarbejdelse af en række dokumenter og procesbeskrivelser, som passer med virksomhedens brug af it og persondata. Dokumentationen er nødvendig – både fordi loven kræver det, og fordi den giver virksomheden konkret forklaring på, hvordan virksomheden må og ikke må behandle sine persondata.

På dette oplæg får du overblik over, hvordan du hurtigst muligt får sikret den korrekte dokumentation, og hvordan du også efter den 25. maj 2018 fortsat dokumenterer compliance. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende 

  • Overblik over kravene i GDPR
  • Huskeliste med den nødvendige dokumentation
  • Konkrete forslag til, hvordan du kommer i gang med at sikre den rigtige dokumentation, også efter den 25. maj 2018
  • Introduktion til værktøjet ComplyCloud.com 

Forudsætninger 
Kurset er til dig, der arbejder med GDPR i din virksomhed eller blot ønsker at vide mere om emnet. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Efter kurset har du overblik over de konkrete dokumenter, der skal udarbejdes, og hvordan du kommer godt i gang med både udarbejdelsen og implementeringen heraf. 

Undervisere

  • Martin Folke Vasehus, it-advokat, ComplyCloud og CIT Advokatfirma, erfaren specialist inden for it-ret samt persondata og GDPR compliance.
  • Rasmus Jensen, Head of Cloud Consulting, TDC Erhverv 

København (Kl. 9.00-12.00)

Tilmeld d. 26. februar Tilmeld d. 27. marts Tilmeld d. 24. april

 Om abonnementet Til toppen

2. Kom godt i gang med Office 365

Få et solidt overblik over hvad Office 365 er for en størrelse, og hvad pakken indeholder.  
Du får en introduktion til værktøjerne og kort om, hvad de er gode til, og hvordan du bruger dem. Vi dykker ned i nogle af værktøjerne, og viser hvordan de binder sammen på tværs. 
 
Kurset vil være en god start for dig, der er helt "grøn" i Office 365, eller for dig, der mangler et helhedsbillede.  
Du får mulighed for at stille spørgsmål før og under pausen og efter den samlede præsentation, kan du sammen med eksperterne få svar og sparring til eventuelle udfordringer i Office 365. 
 
På dette kursus gennemgår vi 

  • Office 365 inkl. licenser 
  • Introduktion til værktøjerne Skype for Business, OneDrive for Business, SharePoint, Office 365 Groups, Teams og Office Pro Plus (office-pakken med bl.a. Word og Outlook)
  • Hvordan får I den bedste start med Office 365? 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at forstå mulighederne I Office 365 eller dig, som er nysgerrig på hvilke muligheder der er heri. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Du får et godt overblik over hvad Office 365 er, og hvad du kan bruge det til. Du får også en update på de seneste ændringer og nyeste funktioner. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar. 

 
København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 7. juni Tilmeld d. 4. december 

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 6. september

Online (Starter klokken 10.00 og tager 1 time)

Tilmeld d. 28. februar 

 Om abonnementet Til toppen

3. Kom godt i gang med OneDrive for Business

Lær grundtanken om filhåndtering i Office 365, og hvilke fordele det giver. OneDrive for Business er dit personlige firmadrev i skyen. Overfør eller opret nye filer i dit personlige drev og se tidligere versioner uden at skulle gemme flere versioner af samme filer. Lær at opsætte synkronisering og arbejd direkte i skyen eller offline hvis nødvendigt. Med OneDrive for Business kan du invitere kollegaer eller samarbejdspartnere med ind og blive fri for flere versioner af samme dokument. Den unødige tid med at konsolidere og samle flere versioner kan derfor undgås. Bedst af alt kan du tilgå det hvor og når som helst på alle dine enheder. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende i OneDrive for Business  

  • Adgang til dine filer online og offline inkl. synkronisering 
  • Dele filer og mapper 
  • Samarbejde i det samme dokument
  • OneDrive for Business på mobilen 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge OneDrive for Business, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det tager du med dig efter kurset 
Du får et overblik over hvad OneDrive for Business er, og hvad du kan bruge det til. Du vil herefter selvstændigt kunne begynde at anvende det eller være endnu bedre til det. Du får også en opdatering på de seneste ændringer og nyeste funktioner. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar. 

København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 19. juni.  Tilmeld d. 9. oktober

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 1. februar Tilmeld d. 24. maj Tilmeld d. 13. november

Online (Kl. 10.00-11-00)

Tilmeld d. 30. januar 

 Om abonnementet Til toppen

4. Kom godt i gang med Skype for Business

Brug Skype for Business til at kommunikere med dine kollegaer og samarbejdspartnere her og nu. Tilstedeværelsesstatussen gør, at du hurtigt kan se om din kollega er optaget eller ej.  
Lær at bruge din tilstedeværelse til at undgå at blive forstyrret og vis, om du er tilgængelig, arbejder hjemme eller ude via Skype for Business. Opsæt din kontaktliste og inddel i grupper, der passer til din hverdag. 
Få overblik over hvornår og hvordan du bør bruge Skype for Business i din organisation. 
 
Flere af de elementer du vil lære her kan også tilegnes til applikationen Microsoft Teams, hvori Microsoft løbende vil integrere Skype for Business. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende i Skype for Business 

  • Håndter din tilgængelighed 
  • Ring til en kollega 
  • Ring til et almindeligt telefonnummer 
  • Tilføj kollegaer til eksisterende videomøde 
  • Skærmdeling 
  • Inviter til onlinemøde via Outlook
  • Brug mobilapp'en til Skype for Business 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Skype for Business, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Efter kurset har du en grundlæggende viden om Skype for Business og dets mest populære funktioner. Du bliver klædt godt på til at kunne holde onlinemøder selvstændigt og derved spare mere tid. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar.  

København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 15. maj  Tilmeld d. 20. september Tilmeld d. 11. december

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 12. juni Tilmeld d. 12. september 

Online (Kl. 10.00-11-00)

Tilmeld d. 6. marts 

 Om abonnementet Til toppen

5. Kom godt i gang med Teams

Brug Microsoft Teams til at samarbejde gennem samtaler, filer, noter og meget mere. Du lærer at oprette et team og hvordan funktionerne virker deri, så du eksempelvis ikke behøver at dele enkelte filer fra dit OneDrive for Business med flere kollegaer. I stedet vil I få en samlet portal, hvor alle har adgang til det samme indhold og værktøjer, på alle enheder. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende i Teams 

  • Oprette nye teams 
  • Finde eksisterende åbne teams 
  • Melde dig selv og andre ud og ind i teams 
  • Effektivt kombinere samtaler, fildeling og notetagning  
  • Sammenhæng ift. Office 365 Grupper og SharePoint 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Microsoft Teams, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Efter kurset har du en grundlæggende viden om Microsoft Teams og dets mest populære funktionaliteter. Du har et overblik over hvad der er muligt at bruge og tilføje i Teams, og kan starte dit samarbejde her. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar. 

København (Starter klokken 9.00): 6. februar, 14. august, 5. november
Aarhus (Starter klokken 9.00): 27. februar, 21. juni, 28. august
Online (Starter klokken 10.00 og tager 1 time): 4. oktober
København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 14. august  Tilmeld d. 5. november 

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 27. februar Tilmeld d. 21. juni Tilmeld d. 28. august

Online (Kl. 10.00-11-00)

Tilmeld d. 4. oktober 

 Om abonnementet Til toppen

6. Kom godt i gang med Planner

Planner tager over, hvor Outlook opgaver stopper. Brug Planner i din gruppe til at styre fælles opgaver og prioriteter. Følg hele tiden med i hvordan arbejdet går frem. Udnyt mulighederne med forskellige overblik i din plan, tildel opgaver og sæt deadlines, hvis det er nødvendigt. Du kan også bruge Planner på farten ved at logge ind på mobilapp’en Microsoft Planner. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende i Planner 

  • Oprette en ny plan - eller tilmeld dig allerede oprettede 
  • Oprette nye opgaver, tildele ansvar, sætte forfaldsdato og brug kommentarer effektivt 
  • Ændre visning og se overblik 
  • Sammenhæng med Teams, Office 365 Grupper og SharePoint
  • Planner på mobilen 

 
Forudsætninger 
Seminaret er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Microsoft Teams, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Du bliver klar over, om du allerede har en plan, og hvordan du finder den. Du vil være klar til at oprette nye opgaver og invitere kollegaer ind og få overblik over jeres prioriteter. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar.  

København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 21. marts 

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 5. april Tilmeld d. 16. august 

Online (Kl. 10.00-11-00)

Tilmeld d. 14. juni 

 Om abonnementet Til toppen

7. Kom godt i gang med Yammer

Yammer er din organisations interne sociale værktøj. Med Yammer får I ikke alene et virtuelt socialt netværk, hvor I kan kommunikere og kommentere på tværs af organisationen, I får også mulighed for at skabe en organisk dialog, hvor alle kan blive hørt. Vidensdeling, idé-indsamling, og bred kommunikation er målet. Yammer er platformen, som vi vil præsentere, men vi vil også dele erfaringer om, hvordan I får Yammer succesfuldt forankret i organisationen. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende  

  • Hvad er idéen med Yammer, og tankerne bag - bl.a. Work Out Loud 
  • Hvad et Yammer-netværk består af 
  • Grupper 
  • Opslag 
  • Brugsscenarier for Yammer
  • Sammenhæng med Office 365 Groups/SharePoint 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Yammer, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Efter seminaret har du en forståelse for, hvornår Yammer giver værdi, og hvordan det passer ind mellem andre kommunikationsværktøjer. Du kender til opbygningen og knapperne i systemet, men også hvordan det er tiltænkt at bruge. Du vil få masser af idéer til brugsscenarier med Yammer. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar. 

København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 7. marts  Tilmeld d. 5. september 

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 14. marts Tilmeld d. 6. december 

Online (Kl. 10.00-11-00)

Tilmeld d. 29. maj 

 Om abonnementet Til toppen

8. Kom godt i gang med Office 365 Grupper

Lær at dele eksempelvis filer, noter, kalenderevents med udgangspunkt i en Office 365 Gruppe. Du lærer at oprette og bruge en gruppe, med de inkluderede værktøjer, så du eksempelvis ikke behøver at dele enkelte filer fra dit personlige OneDrive med flere kollegaer. I kan i stedet samarbejde i et rum, hvor alle har lige adgang.  
Grupper er ikke kun ideel til mindre ad hoc projekter, som marketingskampagner, events, udarbejdelse af ansøgninger, men kan også vælges at bruges til alle afdelinger og samarbejdsgrupper. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende  

  • Oprettelse af grupper 
  • Administrere medlemmer 
  • Fælles indbakke 
  • Filer 
  • Kalender 
  • Noter 
  • Integrationer til andre applikationer
  • Sammenhæng ift. Teams og SharePoint 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Office 365 Grupper, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Efter seminaret ved du, hvad en Office 365 Gruppe indeholder, og du er klar til at oprette og gå i gang med at bruge den fælles indbakke og kalender, der følger med, samt dele filer med din gruppe. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar.  

København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 21. november

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 2. oktober

Online (Starter klokken 10.00 og tager 1 time)

Tilmeld d. 30. august 

 Om abonnementet Til toppen

9. Kom godt i gang med Delve & Office Graph

Delve i Office 365 er en efterspurgt assistent, som hjælper dig med at finde filer og information, som du måske ikke vidste, du ledte efter. Office Graph, som er motoren bag Delve, skinner igennem flere steder i Office 365, og viser dig relevant information i det respektive program, på baggrund af hvem du er, og hvad der er sket i din organisation. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende  

  • Populære dokumenter 
  • Favoritdokumenter og kort 
  • Profilsiden 
  • Office Graph rundt om i Office 365
  • My Analytics 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Delve og Office Graph funktionaliteten, eller dig, som er nysgerrig på at forstå hvad værktøjet kan og gør. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Du lærer de grundlæggende principper af Microsofts intelligente søgning og informationspræsentationer og hvad du kan bruge det til i hverdagen.  
 
Dette kursus udbydes også online som webinar. 

København (Starter klokken 9.00)

Tilmeld d. 10. april Tilmeld d. 23. august 

Aarhus (Starter klokken 9.00):

Tilmeld d. 7. maj Tilmeld d. 23. oktober

Online (Starter klokken 10.00 og tager 1 time)

Tilmeld d. 25. september 

 Om abonnementet Til toppen

10. Kom godt i gang med OneNote

OneNote er lidt af en skjult juvel i Office-pakken. Vi ser ofte, at noter bliver taget i Word, og gemt på lokal harddisk - med OneNote er der mange fordele at hente! Få en introduktion til hvad OneNote er og hvilke muligheder værktøjet giver dig. Lær de mest populære funktioner og blive klar til at tage springet fra papirnoter til digitale noter. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende  

  • Hvad OneNote er, og fordelene 
  • Opret ny notesbog 
  • Opbygning og idéer til inddelinger 
  • Skriv, tegn og indsæt indhold 
  • Send kopi eller del noter 
  • Integration til Outlook (mail, møder, m.fl.)
  • Effektiv søgning 

 
Forudsætninger 
Kurset er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge OneNote, eller dig, som er nysgerrig på hvad værktøjet kan. 
 
Det du tager med dig efter kurset 
Efter kurset er du klar til at springe ud i at bruge digitale noter - og ved, at det handler om vaneændring. Du kender til de mest populære funktioner, og en del andre, hvor du selv vurderer, hvad du har brug for. 
 
Dette kursus udbydes også online som webinar.  

København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 17. april  Tilmeld d. 25. oktober

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 1. marts Tilmeld d. 27. november 

Online (Kl. 10.00-11-00)

Tilmeld d. 12. december 

 Om abonnementet Til toppen

11. Kom godt i gang med Surface Hub
Surface Hub er et moderne møderumsværktøj. Få inspiration til hvordan I kan bruge Surface Hub som et samarbejdsredskab. Surface Hub er alene fantastisk til onlinemøder med Skype for Business, men som en fuldt funktionsdygtigt Windows 10 enhed også til samarbejde med whiteboards og Office 365 programmerne. 
 
På dette kursus gennemgår vi følgende  

 

  • Surface Hub som projektor 
  • Whiteboard 
  • Arranger og afhold onlinemøder i Skype for Business  
  • Muligheder for hardware-tilføjelser 
  • Log in til Office 365 med egen profil
  • Bing verdenskort 

 
Forudsætninger 
Seminaret er til for dig, der ønsker at blive bedre til at bruge Surface Hub, eller dig, som er nysgerrig på hvad hubben kan. 
 
Det du tager med dig efter kursus 
Efter kursus er du klar til at bruge en Surface Hub i almindelige møder, onlinemøder eller bruge Surface Hub til at arbejde på alene. Du kender til mange af de muligheder Surface Hub giver dig, og du ved hvordan du kommer i gang fordi du kender grundstenene i værktøjet. 

 
København (Kl. 9.00-10.30)

Tilmeld d. 3. maj  

Aarhus (Kl. 9.00-10.30):

Tilmeld d. 24. april 

Dette kursus afholdes ikke online 

 Om abonnementet Til toppen