Fastnet- & ip-telefoni
Faste forbindelser - stabilitet og høj lydkvalitet
Rene linjer i hverdagen
Fastnetlinjen går ind i en almindelig bordtelefon, hvorfra du kan modtage kald og ringe op. Helt enkelt. Du kan have alt fra én til et uendeligt antal linjer ind i din virksomhed. Læs om de forskellige fastnetløsninger herunder.

Telefonindgangen er virksomhedens livline til kunder og leverandører. Fastnettet giver dig den sikre stabile forbindelse. Men håndteringen af opkald, samtalekvalitet og hurtig omstilling har mindst lige så stor betydning for den gode service. Har du brug for overblik over de indgående opkald? 

Se, hvilke typer talelinjer du kan vælge:
  • PSTN Professionel Plus: Den stabile og sikre forbindelse. Giver en uovertruffen lydkvalitet og kan også bruges som bærelinje for bredbånd. Du kan koble både telefoner, telefax og modem direkte til telefonnettet. PSTN Professionel Plus kan bruges med TDC´s fordelsaftale og giver dig blandt andet gratis viderestilling til TDC Mobil.
  • ISDN2 Prof: Denne løsning giver dig to digitale linjer på hver 64 kbit ud af huset, så to kan tale samtidig. Du har konstant høj hastighed på forbindelsen og kan både tale og faxe. ISDN2 Prof er en oplagt og rentabel løsning til mindre omstillingsanlæg.
  • FlexISDN: Kan du ikke få linjer nok? Så får du hele otte med FlexISDN og kan udvide op til 30 linjer, alle med 64 kbit for høj samtalekvalitet. Antallet af linjer kan justeres løbende, så FlexISDN lever op til sit navn. En omkostningsbevidst løsning, der kan bruges sammen med det eksisterende omstillingsanlæg.
  • Bredbåndstelefoni (IP-telefoni): Stabil og sikker forbindelse via internettet. Vi sikrer, at telefonsamtaler prioriteres højt på bredbåndsforbindelsen, så der kan ringes ind og ud af virksomheden. Vores bredbåndstelefoni leveres med QoS (Quality of Service), som sikrer, at talekvaliteten altid er i top.

Her kan du få et overblik over priser for fastnettelefoni, så du kan afstemme produktvalget med din virksomheds behov.
  • Indlandssamtaler koster 39 øre i opkaldsafgift og 98 øre pr. minut
  • Udlandssamtaler koster 39 øre i opkaldsafgift

Produkt Oprettelse Tekniker startgebyr Pris pr. md.
PSTN Professionel Plus 776,- 396,- 157,-
ISDN2 Prof 760,- 396,- 220,-
FlexISDN 11.081,-
(inkl. 8 kanaler)
396,- 619,-
(inkl. 8 kanaler)
Bredbåndstelefoni 210,-

Installation:
Gør det selv: 0,-
Godt i gang: 996,-


42,00,-

Se Udlandspriser

Fakta om fastnet og ip-telefoni

Fastnet fra TDC Erhverv er enkelt at bestille og bruge, og du behøver ikke kende teknikken bag for at få glæde af vores løsninger. Disse fakta er primært med for at servicere de teknisk interesserede og ansvarlige i virksomheden.

PSTN står for Public Switched Telephone Network, og er betegnelsen for det samlede offentlige telefonnet. PSTN ændres dog ofte som synonym til POTS (Plain Old Telephone System), som er betegnelsen for det traditionelle telefonnet. Nettet er opbygget af kobberledninger, og talen fremføres analogt.

Tidligere blev samtalerne omstillet af telefondamer, siden kom relæcentraler til, og i dag bruges fuldt digitaliserede centraler, hvor talen digitaliseres på centralen og føres digitalt frem til modtagerens central, hvor den igen omdannes til analog tale.

ISDN står for Integrated Services Digital Network, og benytter de samme centraler som almindelig telefoni og den samme kobberforbindelse ud til din adresse. Forskellen er, at der bliver benyttet digital signalering helt ud til dit udstyr. ISDN findes i 2 varianter: ISDN2 og ISDN30.

ISDN2 giver adgang til tre kanaler – to kanaler med en kapacitet på 64 kbit/s (B-kanaler), og en signaleringskanal med en lavere hastighed på 16 kbit/s (D-kanal). De to B-kanaler kan benyttes til etablering af to uafhængige forbindelser. Kanalerne kan bruges til både tale, data og fax. Afhængigt af udstyr kan traditionelt telefoniudstyr tilsluttes ISDN.

ISDN30 har op til 30 B-kanaler og sælges af TDC under navnet FlexISDN, fordi man selv vælger antallet af kanaler (8-30). ISDN30/FlexISDN benyttes kun til større omstillingsanlæg.

Bredbåndstelefoni er overførsel af tale over internettet og kaldes også Voice over IP (VoIP) eller IP-telefoni. Samtale over bredbånd foregår som en datastrøm gennem internettet. Talen opdeles i brudstykker, der hver for sig kodes og fremsendes i pakker. Pakkerne sendes ikke samlet eller ad en forud bestemt vej frem til modtageren; men hver enkelt pakke finder selv frem ad en vej, der er ledig. Pakkens vej frem til modtageren styres af Internet Protokollen (IP), og hver pakke indeholder IP-adressen på det apparat eller udstyr, der skal modtage pakken.

Kvaliteten af talen sikres ved hjælp af QoS (Quality of Service), som betyder, at talepakkerne prioriteres, så der ikke opleves hak, udfald eller forsinkelser i lyden. Man kan tale og surfe på internettet uden at gå på kompromis med hverken lydkvalitet eller hastighed på bredbåndet.

Bredbåndstelefoni kræver en bredbåndsforbindelse med en hastighed på mindst 128 kbit/sek i begge retninger.

Ip telefoni kan købes som en del af:

  • TDC Erhverv One

    I bygger og administrerer selv løsningen med forskellige brugerprofiler.

  • TDC Scale

    Den skalérbare løsning, som I selv kan konfigurere for den enkelte medarbejder.

Find dit nærmeste TDC Erhvervscenter:

    Kontakt os

    Ring til os på 70 70 90 90

    Ring til os på 70 70 90 90

    Se åbningstider
    Skriv til os

    Skriv til os og få svar i løbet af 1 arbejdsdag

    Skriv til os
    Besøg os på LinkedIn

    Følg os på LinkedIn

    LinkedIn
    Tilmeld nyhedsbrev

    Tilmeld nyhedsbrev

    Nyhedsbrev