Boost din forretning med Wi-Fi til kunderne

Gratis Wi-Fi giver glade kunder og kan samtidig være en god forretning. Med cloud-teknologi og lokalitetsbaserede tjenester kan du bruge dit gæste-netværk til at styrke loyaliteten, promovere særlige tilbud og få vigtige oplysninger om dine kunders adfærd.
Uanset om din virksomhed er en restaurant, et vaskeri eller et værksted, så er der mange fordele for dig ved at tilbyde gratis Wi-Fi til dine kunder. Hvis dine kunder kan komme online, så snart de træder ind ad døren, er det mere sandsynligt at de vælger dig frem for konkurrenten uden Wi-Fi. 

Du har også mulighed for at fremhæve særlige rabatter eller tilbud på en såkaldt splash-page, der vises når kunderne logger på netværket. Og så er gratis Wi-fi en fremragende måde at få dine kunder til at give dig deres kontaktoplysninger, så du kan opbygge en tættere relation til dem.  

Wi-Fi giver værdifuld viden
Med TDC Erhverv Wi-Fi Intelligence kan du også få masser af værdifuld viden fra de såkaldte lokalitetsbaserede tjenester. Så snart en smartphone, tablet eller laptop har tændt for Wi-Fi, sender den nemlig data til netværket. 

”Du kan blandt andet se, hvor lang tid dine kunder opholder sig i forretningen og om deres enheder har været forbundet til netværket tidligere. Har du et accespunkt ved indgangen kan du også måle antallet af forbipasserende,” siger product manager Mikael Juellund-Sørensen fra TDC Erhverv.

Teknikken er ingen hindring
Mindre virksomheder har sjældent tid eller ressourcer til at administrere et trådløst netværk. Her kan en cloud-baseret Wi-Fi-løsning som TDC Erhverv Wi-Fi Intelligence være en god løsning.
”Med TDC Wi-Fi Intelligence kan hovedparten af opsætningen konfigureres af TDC på afstand, så det er hurtigt og nemt at komme i gang,” siger Mikael Juellund-Sørensen. 

Gør ventetiden til en fornøjelse
Gratis Wi-Fi er især en god idé, hvis dine kunder skal bruge ventetid i din forretning. Normalt opfattes ventetiden som spildtid, men hvis du giver mulighed for at komme online til arbejde eller underholdning, giver det gladere kunder. 

”Vi havde for nylig en sag med et vaskeri, hvor kunderne ofte bliver siddende for at holde øje med deres tøj, mens det bliver vasket. Derfor ville vaskeriet gerne tilbyde dem mulighed for at komme på Wi-Fi imens,” fortæller Mikael Juellund-Sørensen.

Wi-Fi til kunderne, ikke til overboen 
Vaskeriet valgte også at bruge tidsbegrænset login, så det kun var kunderne og ikke beboerne i lejlighederne ovenfor, der havde adgang til det gratis Wi-Fi.  

En anden metode til at forebygge misbrug er hyppigt at skifte adgangskoden, hvilket let kan gøres via et online administrationspanel. Så kan du skrive den aktuelle adgangskode på et skilt eller en tavle, så kunderne fysisk skal ind i butikken for at få adgang. 

Hør mere om WiFi Intelligence hos TDC Erhverv

Tips: Skab ekstra værdi med Wi-Fi til kunderne

  • Tilbyd kunder rabat, når de logger ind på dit trådløse netværk
  • Brug login-skærmen til at gøre opmærksom på kampagner eller kommende begivenheder
  • Send dine kunder videre til dine digitale kanaler som hjemmeside eller sociale medier 
  • Gør opmærksom på muligheden for at koble sig på Wi-Fi via skilte og infomaterialer.